måndag 22 februari 2010

.Vilken helg

Vilken helg vi har haft. Ett tag trodde jag nog att vi skulle bli insnöade, men det ordnade sig och efter mycket om och men så lyckades min underbara man att få bort all snö och det var ju inte lite inte. Jag tror nog inte att jag har sett så mycket snö någon gång, åtminstone inte sedan jag blev vuxen. Det måste vara rekord!
I lördags så såg jag inte så mycket av min man förrän det blev kväll. Han var ute mest hela dagen och försökte få bort all snö. När han var klar så tog det max en timme och sedan var det dags att gå ut igen och börja om. Ja, det var inte så kul för honom!
På kvällen fick vi matgäster, våra kära vänner E och A och deras lilla son kom över. Jag trodde först inte att dem skulle komma med tanke på vädret, men det gjorde dem och vi hade en trevlig kväll tillsammans. Tack E och A för en underbar kväll! Det är alltid lika trevligt att träffa dem och deras lilla son, vilket litet charmtroll! Han är underbar! =) N tycker väldigt mycket om honom och har tom döpt sin docka efter honom. Lilla sötnosen! Mamma, snart kommer lille A hit, han är söt! Ja, det är kul att han gillar honom så mycket och om några år kommer dem oxå kunna leka ihop. Det ser vi framemot!

Igår var vi ute på förmiddagen för att skotta undan all snö som hade kommit och sedan åkte vi till mina svärföräldrar och åt lite mat och fikade. Mysigt, mysigt! Som vanligt åt jag dock alldeles för mkt mat, men det brukar kunna bli så när vi är hos dem.
J junior fick vara kvar där och kommer att vara kvar tills imorgon eller på onsdag. Skönt! Det behöver både han och vi. Kul för honom att få vara hos sin farmor och farfar och få slippa alla småsyskon för ett tag. N blev lite avundsjuk för att han inte fick vara kvar, så jag sa att han får åka dit och sova en annan gång när det blir sommar. Det räckte för honom.
Ja, så har vår helg sett ut. Det har varit lite småtjafsigt emellan åt, men i det stora hela har det gått bra. Ibland undrar jag varför man som elvaåring tycker att det är så roligt att reta sina småsyskon. Är man så stor borde man inte göra det med tanke på ålderskillnaden, men vad vet jag.


Kramar

Inga kommentarer: