lördag 20 februari 2010

.Lyser bus i ögonen

Vår lilla kille är en liten busunge. Det bara lyser bus om honom och han är överallt, fast han inte kan ställa sig upp eller gå. Jag kan tänka mig hur det kommer bli när han kan gå, då lär det bli jobbigt =) N var aldrig på saker som L är, men han är verkligen överallt. I lådorna och drar fram saker, i skåpen, ut med alla handdukar, i toaletten och drar bort luktgrejen som hänger där. Han plockar ut allt ifrån papperskorgen, ja han är överallt. Inte så vidare kul! Hade hoppats på en till som N, men tydligen inte.
Han är hur snäll som helst, men när han inte får som han vill då blir han arg och morrar till, lilla gubben! Han är såååå go!
Han har börjat leka tittut nu och han kan sitta bra länge och göra det, mysigt! Dessutom tycker han om att sjunga och en av favoriterna är helt klart imse vimse spindel, då sitter han och vevar med armarna och försöker göra rörelserna till. Min lilla prins, han är inte så liten längre. Om tre veckor ska han skolas in på dagis och ärligt talat har jag lite ångest över det. Det känns jobbigt, även om det ska bli skönt att börja jobba så känns det att vara borta ifrån honom så mycket.
Nåja, det är som det ska vara. Som tur var kommer jag att vara ledig mycket, så det känns bra.

Nej, nu ska frukosten fram på bordet, jag börjar bli hungrig.
Kram på er!

Inga kommentarer: