onsdag 10 februari 2010

.Allt som du har sagt

Jag älskar lovsång och det finns så många fina lovsånger, både på svenska och engelska. Jag tänkte att jag ska försöka skriva ner några texter varje vecka på lovsånger som på ngt sett har berört mig. Idag är det en lovsång som Mattias Martinsson har skrivit och sjunger:

Allt som du har sagt

Vi lägger våra liv i Dina trygga händer
Din trofasthet kan vi lita på.
Du leder våra steg, Din omsorg är beständig.
Din kärlek kommer alltid bestå.

Även om vi inte ser vägen, kan vi tro och hoppas på Dig

Allt som Du har sagt,
allt som Du lovat
kommer att ske,
förr eller senare.
Allt som är bestämt,
det som står skrivet
kommer att ske,
förr eller senare

Ja tänk att vi kan lita på Guds trofasthet och att vi får lägga våra liv i Hans trygga händer och känna att Han leder oss för varje steg. Det är underbart! Även om det blåser och stormar runtomkring så vet jag att jag står stadigt för Han är nära. När det är som svårast så bär Han mig.
Jag älskar dig!

Kramar

Inga kommentarer: