måndag 22 februari 2010

.Vinterland

Hej mitt vinterland! Ja, jag tycker att det är bra mysigt med all snö och den här underbara vintern som vi har fått, även om jag ser framemot våren och dess fantastiskt prakt.
Tänk att våra barn får uppleva en riktig vinter och inte bara en massa snöblask. Jag kommer ihåg att vi hade många sådana här vintrar när jag var liten. Det var alltid mycket snö och vi var ute och åkte skridskor och skidor varje vinter. Jag älskade det!
Att vara ute på sjön och åka skidor och ha med sig varm choklad och limpmacka med prickig korv eller ost. Borra ett hål i isen och sitta och pimpla och sedan tända en brasa och grilla lite korv. Det är härligt! Vilken vinter!
Jag längtar tills barnen blir lite större så vi kan göra det tillsammans precis som när jag var liten.

Jag ute i snön

Mannen skottar

Vägen upp till postlådan. Mycket snö är det!

Översnöad gungställning!


Inga kommentarer: