torsdag 4 februari 2010

.Åter igen magsjuka

Jaha, då har vi magsjuka i huset igen. Fy och usch! =( Jag avskyr verkligen magsjuka och speciellt när det drabbar dem små. Lillkillen vaknade på förmiddagen när han sov och skrek och när jag kom upp var hela sängen och han nerspydda. Kul, kul! Sedan spydde han ner hela sig igen efter att han fått några klunkar vatten, så då var det bara att börja om igen att torka.
Var och hämtade N på dagis på eftermiddagen nu och när vi kom hem tänkte jag ge lillkillen lite gröt, men efter en sked så ville han inte ha mer och sedan kom allt upp. Lilla killen! Jag lider med honom. Jag hoppas att han blir piggare snart så det slipper bli så långvarigt.
Jag hoppas oxå att vi andra klarar oss och då speciellt N. Det är inte skoj att ha två små barn sjuka i magsjuka samtidigt. Det blir mkt tvätt ändå så det räcker och blir över.

Ja, så kul har min dag varit. Hur har eran dag sett ut?
Ikväll ska jag troligtvis åka till min kära syster som fyller år idag. Ska gratta både henne samt hennes dotter som fyllde år igår. Ett stort GRATTIS till min kära syster som fyller år i dag. Hurra, hurra, hurra, hurra!

Ha en fortsatt trevlig torsdag!
Kramar

1 kommentar:

Diana sa...

KRYA PÅ DIG! Hemskt med magsjuka! Usch! Har precis lagt ut en ny tävling där du kan vinna ett presentkort för 300 kr hos Hippa hem som säljer smycken, barnsaker, inredning m.m. Delta gärna! =) Hoppas allt är bra i snövädret! Kram kram, Diana