fredag 8 oktober 2010

.Varm och kall smörgåstårta

Ska ha hem folk i helgen. Imorgon kväll kommer min syster med familj på lite kalas. Jovisst, jag blir ett år äldre snart så dem ska fira mig. Tänkte bjuda på varm smörgåstårta och sedan ngt gott till kaffet. Vet dock inte riktigt vad jag ska hitta på då. Känner att jag har lite dåligt med fantasi just nu. Funderar på att slänga ihop en kladdkaka kanske, går alltid ned.
På söndag kommer resten av släkten och tills dess tänkte jag göra två vanliga smörgåstårtor, en med räkor och tonfisk och en med skinka och kassler. Brukar bli populärt. Till kaffet tänkte jag göra chokladcupcakes med vitchokladfrosting. Mmmm!!
På lördagkväll hade vi bjudit hem några goda vänner till oss, men vi var tvungna att avboka det. Vi känner att det har varit lite mycket just nu. Både jag och mannen har jobbat mycket och vi har fullt upp hemma. Vi får ta och skjuta upp det några veckor istället. Har inte setts på väldigt länge, så det känns lite tråkigt, men vi får som sagt ta igen det ngn annan gång.
Nej, nu ska jag nog gå och sätta mig en stund, börjar känna mig lite seg.

Önskar er alla en fortsatt skön natt!
Kram

5 kommentarer:

sara - mamma till wilda sa...

Kladdkaka blir ingen missnöjd med. Kör på det

linda sa...

Kladdkaka med vispgrädde går alltid ner! Smörgåstårta med för den delen!

Amanda sa...

Kladdkaka är alltid gott. Jag fick tipset att ha i lite krossade polkagrisar då jag fyllde år. DET var ännu mer en hit kan jag säga. ;)

Hoppas du får en riktigt fin helg!
Kram

Anonym sa...

Åh de där cupcaksen (heter det så?) låter ju sjukt goda!

sara - mamma till wilda sa...

Då är jag inte ensam alltså