måndag 15 februari 2010

.Tre rätters middag

Jag hade som sagt bokat bord igår kväll på en härlig restaurang som heter "Den danske kroen" och som ligger inne i Örebro. Vi hade bokat bord till kl sex, så vid fem-tiden kom mina svärföräldrar för att vara barnvakt. Jättekul att dem ville ställa upp, det tackar vi för. Det hade gått kanon härhemma trots att dem aldrig haft L förut, men det brukar aldrig vara några problem att ha hand om killarna. Vi åt en fantastisk middag, räkcoctail till förrätt, pepparkryddad oxfilé med ngn slags quesadillas till och stekta grönsaker med peppar och cognacsås. Huvudrätten var otroligt god, bara smälte i mun. Lite starkt kanske, men jag tycker att maten ska smaka och helst mycket så det passade mig perfekt. Till efterätt var det ngn slags cheesecake med grädde och jordgubbar. Mums! Ja det var så mysigt att få komma ut och äta en god middag med min kära man. Tänk vad skönt att bara få sitta och äta utan barn som stör eller annat, det var inte illa.

Fortsatte kvällen hemma med popcorn och film. Mannen min smaskade på ostbågar, men eftersom jag inte ska äta ngt sådant förrän början av juni så fick jag nöja mig med popcorn. Det var inte fy skam det heller!

Hoppas att ni hade en trevlig alla hjärtans dag!

Kramar

2 kommentarer:

Sara - Thaison sa...

Den där måltiden lät mycket gott :) Tack för tipset på veckomenyn. Jag har alltid idétorka på matfronten. Tur att jag har en restaurang och en duktig kock. Själv är jag helt värdelös i köket.

4 nätter har nu gått och lillebror har inte haft nappen en gång, jiippii.

Therese sa...

Gud så mysigt att komma iväg på tu man hand och äta så gott! Förstår att du uppskattade det. Här har jag min mamma på besök som hjälper mig med Luran så jag ska hinna putsa fönster och göra vår i köket, det kanske sätter fart på den lill* i magen... ;-) Stor kram till dig!