måndag 22 februari 2010

.Barnböcker


Den här veckan börjar bokrean och jag har hittat så många mysiga böcker som jag skulle vilja köpa till killarna:

Det här är historien om en liten kyckling, BAJS-PLUTTEN, som bajsade på toaletten. Alldeles själv, som de stora gör ... Och inte glömde han att spola heller!
Den här boken skulle passa perfekt till min stora grabb som inte vill bajsa på toaletten utan bara på pottan. Han kissar på toaletten, men vägrar bajsa, i alla fall hemma. Borta går det bra, men bara om det är kris.

Mamma mu bygger koja - N har ända sedan vi var på teater och såg Mamma mu, pratat en hel del om henne och jag tänkte då att det vore skoj att ha några böcker om henne.

Bu och Bä får besök - Vi har två böcker om Bu och Bä och N älskar dem och har tittat mycket i dem. Kan var kul med ytterligare en berättelse om dem.

N fick en bok om Sjörrövar Rakel från Mc Donalds för några månader sedan och tyckte väldigt bra om den boken. Såg att det fanns fler böcker om henne och tänkte det kunde vara kul. Han skulle nog tycka om den, han älskar riddare!

Dem här böckerna älskar jag. N har en om hösten och sedan den stora boken där pappa hare beskriver för barnharen hur mycket han älskar honom. Underbar bok som jag kan läsa för pojkarna om och om igen.

Boken nummer ett, som båda killarna skulle älska! N har haft en om traktorer, men han var lite liten när han fick den så den har gått sönder. Jag tror att han är mer lagom i ålder nu och som sagt, han skulle älska den!

Ja det finns många böcker som jag vill ha till killarna, men jag kan inte köpa alla. Får försöka välja ut dem bästa både till mig och killarna.

Läser ni mycket böcker för era barn? Vilka har dem som favoriter?

Kramar

1 kommentar:

Sara - Thaison sa...

Bokrea - det är något som jag saknar här. Böcker överhuvudtaget är en bristvara. Tur att jag har snälla vänner som brukar ta med sig böcker när de kommer. Gillar valet av böcker. Känner igen så många av dem.

hoppas du får en lika härlig vecka!

kramar från värmen