torsdag 25 februari 2010

.Torsdag = städdag

Torsdagar innebär städdagar. Jag försöker att alltid städa på torsdagar, eller åtminstone se till att det är färdigstädat då. Det är inte så värst skoj, men hur många tycker det =) Lite roligare blev det dock sen jag köpte den cerisa dammvippan, det blev helt plötsligt roligare att damma då. Så nu är det rent och snyggt överallt, bara golven kvar som ska skuras, men det får vi ta ikväll istället när barnen har lagt sig. Känns bra att ha fått snyggt tills helgen!

Nej, ska gå och ta bort lillkillen ifrån pottan och sedan funderar jag på om jag ska ta och spela lite Wii, sports active. Bra träning hemma framför tv:n, inte alls dumt!

På återseende!
Kramar

2 kommentarer:

carola sa...

Kommer du till mig och fortsätter:)
Brukar också vela ha städat inför helgen men nu när man jobbat så hallå..Vi får samsas med dammråttorna i helgen..

Ja det är ett pusslande, jag pendlar + att även maken jobbar borta mycket. Barnen på 2 olika dagisar..Tur att man är kanon på planering:)

Passar på att önska dig och dina kära en trevlig helg

Elin - Ett hus till oss sa...

Det är verkligen smart att städa på torsdagar, då blir fredagen mycket mysigare :)

Jag önskar dig en härlig fredag, Kram Elin!