fredag 26 februari 2010

.Morgonstund har guld i mun

Ja ngn sovmorgon har det inte blivit idag. Mina små raringar vaknade runt klockan 06:00, så då var det bara att se till att vara pigg. Dem låg i vår säng tills kl blev halvsju och sedan fick dem gå upp och leka på N´s rum tills kl blev sju då jag gick upp med dem. Tänk om dem kunde sova lite längre på morgnarna, men inte då! Ja så är det att ha småbarn. Det kan vara jobbigt ibland och jag känner mig trött och sliten vissa morgnar, men samtidigt är det ju bara så mysigt att vara hemma med mina killar och jag njuter av den tiden. Tyvärr går den ju alldeles för fort!

Idag kommer min kära syster och hennes tre tjejer hit på förmiddagen. Trevligt! Ska försöka hitta på ngt bra att äta och sedan går vi nog ut en stund till pulkabacken på fm. Bra med lite luft och idag är det ju tom plusgrader efter så många veckor med minusgrader, så då måste man ju passa på att vara ute och njuta. Härligt! Tänk om det kunde bli lite varmare nu så man kan få se framemot våren. Det vore ju inte så fel!

Önskar er alla en fortsatt trevlig dag och en skön helg! Ikväll blir det fredagsmys!
Förresten, jag har nu klarat mig över tre veckor utan snacks och godis. Det ni, jag är stolt över mig själv. Jag som har så dålig karaktär, men det går faktiskt bättre än vad jag trodde. Kul!

På återseende!

1 kommentar:

Sara - Thaison sa...

3 veckor utan godis??? Är det möjligt!!!

Jag håller med dig om att det är för långa dagar och det är väldigt tidigt med 1a klass vid 5 års ålder. Tess kommer att vara 5 1/2 år men ändå. Det är tidigt men så gör man tydligen i England. MEN det är ju inte säkert att det är så stor skillnad mot Sverige. det kan ju vara så att vad de gör på förskolan i sverige görs i 1an i England. Vad vet jag. Det får tiden utvisa men jag är orolig.

kram