onsdag 24 februari 2010

.Renovering av hallen

Nej, vi ska inte renovera hallen nu, men jag skulle vilja göra om hela hallen. Trivs inte med hur vi har det nu. Vi har furu i trappen upp, både i trappen, men även som panel en bit upp på väggen. Den vill jag måla vit, skulle bli så snyggt! =)
Sedan vill jag tapetsera i ngn ljus färg, men den högsta väggen vill jag ha i en snygg fondtapet. Sedan har jag tittat ut en snygg väggdekor/väggtext som jag vill ha nere i hallen, samt nya hallmöbler. Vill även lägga in värmegolv och klinkers i en snygg grå nyans. Ja, det finns alltid saker man vill ändra på när man bor i hus, men vi får ta en sak i taget. Jag skulle gärna måla om trappen själv, men lycka till med två barn. Hur löser man det, samt att vi bor på övervåningen och måste då gå upp flera gånger om dagen. Nej, det bästa vore om vi kunde åka bort en helg jag och barnen och mannen då fixar allt eller om vi alla åker bort och vi lejer bort alltihopa. Ja, jag får fundera ett tag till. Just nu har vi varken pengar eller tid, så jag får helt enkelt fortsätta att drömma ett tag till. En vacker dag kanske drömmen slår in =)

Ska nu gå och göra lilleman i ordning för natten. Ska sedan förbereda middagen för mannen och mig. Blev sugen på räkor, så det får bli tigerräkor med chili och vitlök, samt vitlöksbröd. Mums! Det är verkligen en av mina favoriter. Funderar på att ta ett glas vitt vin till oxå fast det bara är onsdag. Lite mitt i veckan mys skadar ju aldrig. Ser framemot en myskväll med mannen utan datorer eller telefoner som vi annars sitter med hela kvällarna.

Kram på er!

1 kommentar:

Anette sa...

Hej!
Jag vill bara meddela dig att den tävlingen som du är med och tävlar i om ett smycke inte riktigt stämmer. Melwins mamma heter bloggen och hon har tagit fotografier från min blogg och lagt ut dem på sin som hon sedan påstår är hennes smycken. Vill bara att du ska veta att det inte är hon som gjort dem, det är jag. www.smycketpiffa.blogspot.com

MVH Anette