onsdag 24 februari 2010

.Rim och ramsor och öppna förskolan med lunch

Idag på förmiddagen har vi haft fullt upp. N fick vara ledig ifrån dagis idag och istället följa med mig och L till biblioteket och gå på rim och ramsor. Han tyckte det var superkul! Jag gick där med honom när han var liten, så flera av sångerna och ramsorna kände han igen. Det var även en liten dockteater om Max och pottan, samt Max och blöjan. Väldigt kul för barnen! N fick även med sig en bok hem:



Alla barn som har fyllt tre år får en bok ifrån biblioteket, så i år var det den boken som dem fick. Han blev väldigt glad och ville gärna lyssna på cd-skivan som var med, men det får bli senare under dagen.
Efter att ha sjungit och spelat ett tag gick vi vidare till kyrkan på öppna förskolan där det blev mer lek och bus och en massa sång. Vi käkade även lunch innan vi gick hem, stuvade makaroner och falukorv eller köttbullar. Barnen åt och tyckte det var väldigt gott!
Passade även på att lämna en kasse kläder i kyrkan. På lördag ska dem ha barnklädesförsäljning där och pengarna kommer att gå till ett barnhem i Rumänien. Kläderna som inte blir sålda kommer att skickas antingen till Rumänien eller till Ryssland, så det känns bra att ha gjort lite utrensning bland killarnas kläder. Förhoppningsvis blir lite sålt och om inte kommer ju kläderna till användning för andra barn i andra länder. Bra initiativ tycker jag! Alltid kan man hitta ngt plagg. Sist vi hade barnklädesförsäljning så köpte jag en vårjacka till lillkillen för 30 kronor och det är ju helt ok pris.
På tal om kläder så hämtade jag ett paket på hemvägen som jag hade vunnit på Tradera. Det var en vinteroverall från didrikson till stora killen. Hans overall började vara för liten och vem vet hur länge vintern varar. Jag köpte en röd fin overall i stl 100 och den såg knappt använd ut. Känns bra! Kul när man kan göra klipp!

Ska nu gå och sätta på lite kaffe och sätta mig med en bok medan barnen är lugna. Lillkillen sover och stora killen slappar framför en film. Skönt!
Hoppas ni får en fortsatt trevlig mitt i veckan dag. Vilket väder vi har! Underbart! =)
Kramar

Inga kommentarer: