söndag 28 februari 2010

.Badhus, Factory och Melodifestivalen

Ja så kan man med bara några ord beskriva gårdagen. Vi hade bestämt med min syster och hennes tre barn att vi skulle åka till badhuset, så det gjorde vi. Klockan elva var vi i Vingåker och framme vid badhuset. Jättemysigt! L plaskade och skrattade, tyckte det var så skönt. N hade oxå superkul och ville bara åka vattenrutschkana hela tiden. Han ville inte åka själv, men med mig och mannen gick det bra. Kul att han vågar lite nu. Skulle vi åka regelbundet tror jag att det skulle släppa mer och mer. Tyvärr så stängde dem badhuset mycket tidigare än vad vi trodde, så efter bara två timmar fick vi gå och göra oss i ordning för att åka hem igen. Jag tycker nog att det var lagom länge med tanke på barnen, så för oss gjorde det ingenting.
När vi var klara så åkte vi till Factory eftersom vi ändå hade vägarna åt det hållet. Det skulle vi nog inte ha gjort för det blev bra dyrt! =) Dem hade rabatt på alla jeans, tag tre betala för två, så då passade vi ju på. Mannen hittade ett par jeans och jag hittade två par. Tre par jeans för 1000 kr, väldigt bra pris! Jag hittade även en del kläder till barnen; varsin polarn tröja till killarna, ett par polarn jeans till minsta grabben samt ett par jättefina vår skor från Vincent skor till N. Är så nöjd med allt!
Därefter skulle jag hoppa in en snabbis på Ittala Outlet för att kolla om jag hittade några ljusstakar som vi ville ha till ett av rummen. Ja, vad händer då, jo jag hittar en massa andra saker, så det blev visst inte så billigt där heller. Vi har höganäs servis till vardags och då sålde dem ut en av färgerna som vi har för 50% eller mer, så då passade vi på att köpa saker som vi inte har, som tex såskanna, uppläggnings fat och salladsskål. Som sagt ,det kostade, men vi sparade mycket pengar ändå.

När vi kom hem var klockan mycket och vi hade inte ens ätit mat, så då slängde vi ihop lite middag, köttbullar med spaghetti och gräddsås. Det gick hem hos alla kan jag lova och det sa bara slurp på tallrikarna. Efter maten satte jag mig med killarna och myste i soffan med filmen Ice Age. Hjälp vad den var rolig, vill se dem andra två med.
Klockan åtta bänkade vi oss framför tv:n igen och tittade på melodifestivalen och igår tyckte jag nog att det fanns många bra låtar med, men bäst var ju ändå helt klart Anna Bergendahl. Hon var grymt bra och jag hoppas nästan att hon tar hem alltihopa, men vi får väl se. Kom på igår att när finalen är så är jag hemma hos mina kära vän i Oslo, så jag får väl titta där. Ja, om mindre än två veckor ska jag till Oslo och det ser jag verkligen framemot! =) Det ska bli såååå kul att få ses igen och jag ser framemot en toppen helg där.
Hoppas att ni hade en trevlig lördag!

Kramar

1 kommentar:

Sofia sa...

Vilken härlig dag det låter som! Kan du inte visa Vincentskon? Jag jobbar ju på Vincent ;-)

Kram Sofia