måndag 22 februari 2010

.Innedagar

I natt var det nog kallaste natten den här vintern, runt 30 grader. Brrrrr! Jag undrar om vi någonsin får vår! Det var knappt 14 grader inne så det blev till att slå på värmen och sedan hämta in mer ved och elda, elda, elda! Nu är det redan 16 grader, så det tar sig =) Jag lär nog få hålla på att elda hela dagen dock så idag lär jag inte hitta på så mycket. För det första har vi ingen bil, för den är inne på rekond och för det andra så är det alldeles för kallt för att vara ute.
Visst, vi fick med oss en lånebil hem, en söt liten Mini Cooper, men vi har ju inga barnstolar, så då får vi hålla oss hemma. Det går det med! Vi skulle få tillbaka bilen imorgon, så det är tur att jag fortfarande är hemma. Om jag någon gång skulle skaffa mig en egen liten bil så skulle jag kunna tänka mig just en Mini Cooper. Jag tycker den är bra tuff och dessutom är den liten och smidig, skulle passa mig bra.

Ja, på tal om det, det börjar närma sig nu. Om bara några veckor börjar jag jobba igen och det känns ska ni veta. Jag har nog inte riktigt fattat det ännu, men min lilla plutt ska in på dagis och jag ska börja jobba efter att ha varit hemma så länge. Känns lite konstigt!
Ute snöar det för fullt igen trots att det är över 20 grader kallt. Hoppas det kan bli lite varmare snart, men det skulle väl bli varmare mot slutet av veckan. Vi får tro det i alla fall.

Ser framemot en härlig och skön vecka. Har faktiskt inte så mycket inbokat, så vi får se vad denna vecka för med sig för ngt.
Ha en fortsatt trevlig dag och en skön sportlovs vecka för er som har det!
Kramar

Inga kommentarer: