tisdag 9 februari 2010

.Laget runt

Ja, nu har mannen oxå åkt på magsjuka så nu har vi haft det allihopa. Stackarn och jag som trodde han hade klarat sig. Men, men får hoppas att det inte håller i sig så länge i alla fall utan att han piggnar på sig under dagen.
Idag på förmiddagen så rymde jag och killarna från sjukstugan och åkte till öppna förskolan. Killarna älskar att vara där och leka och N vill inte följa med hem när det är dags att åka hem. Jag tycker det är skönt att få komma iväg en stund på tisdagarna när han är ledig ifrån dagis. Han behöver göra ngt på förmiddagen eller eftermiddagen. På eftermiddagen idag ska vi bara vara hemma och inte göra ngt. Jag lovade N att vi skulle titta på en film tillsammans på eftermiddagen och ha lite tisdagsmys tillsammans. Det ska bli mysigt! Det är skönt att få göra ngt med bara honom ibland, det händer inte så ofta.
På hemvägen var jag och hämtade ut ett paket från jotex som hade kommit. Vi hade beställt en golvlampa till tv-rummet som inte skulle komma än på några veckor, men nu hade den alltså kommit. Ska bli skoj att få packa upp och se hur det blir. Vi har letat överallt efter en sådan lampa, men inte hittat ngn men på jotex fanns den så det var skoj! Vi har likadana fönsterlampor i tv-rummet så då passade det ju bra med en likadan golvlampa. Snyggt!



Nej, nu ska jag gå och se till att treåringen äter upp sin mat så han kan gå och lägga sig och sova en stund efter maten, hur nu det ska gå. Igår vägrade han att sova och jag tror att det blir likadant idag. Jag som vill ha lite egentid, men det kan jag nog glömma =)

Ha en fortsatt trevlig tisdag!
Kramar

Inga kommentarer: