tisdag 9 februari 2010

.Barnböcker

Ikväll när N skulle sova så läste vi en bok som heter "Snurran äter ketchup" som är skriven av Eva Bergström. Han älskar den boken och vill läsa den varje kväll.
Boken handlar om en liten kattunge som gör vad som helst för att få äta sin ketchup, som hennes mamma och pappa säger är onyttig. Rolig och lättläst bok som barnen älskar. Det finns fler böcker om Snurran, men vi har inte läst dem. Kan varmt rekommendera boken.
Ikväll läste vi även Barnens Bibel som vi gör i stort sett varje kväll och ikväll handlade berättelserna om Daniel i lejongropen och om Jona som blev uppäten av en fisk. N älskar berättelserna och vill gärna läsa Bibeln varje kväll. Om jag råkar glömma så påminner han mig om det. Lilla gubben! Jag älskar böcker och har alltid läst mycket ända sedan jag var liten. Jag hoppas att mina killar kommer att tycka om att läsa även när dem blir lite större. Jag försöker att läsa så ofta jag kan för dem.

Läser ni böcker ofta för era barn? Har dem några favoriter?

Nu ska jag gå ner och ta mig en kopp kaffe och sätta mig en stund framför tv:n.
Kram på er!

Inga kommentarer: