torsdag 4 februari 2010

.Frukostdags

Min lilla ettåring har börjat att äta själv ibland, men bara till frukost än så länge. Han lyckas få in några skedar själv, men det är fortfarande lång väg kvar. Han ska snart in på dagis så då lär han ju få börja äta mer själv. Jag har varit ganska lat vad det gäller maten, det går fortare att mata än att han ska äta själv. Med treåringen var jag mycket tidigare med att låta honom äta själv, men då var det roligare. Jag ville att han skulle lära sig saker själv. Det vill jag såklart nu med, men ibland vill jag att det ska gå smidigt och då blir det enklare om jag gör det.


N äter frukost, fil och musli. Mums!


L äter gröt själv - visst är han fin!

Kramar

1 kommentar:

Irené sa...

Jag måste bli bättre på att låta Lisa äta själv också... Fina grabbar du har =)

kram