fredag 5 februari 2010

.Peppar, peppar ta i trä

Än så länge har ingen av oss andra blivit sjuka och lillprinsen har inte kräkts ngt sedan igår eftermiddag, så vi hoppas att det inte blir värre än så. Det vore ju skönt om vi andra klarade oss. Har varit och handlat lite nu på förmiddagen. Måste ju handla hem lite fredagsmys =) Ikväll blir det tacos igen och sedan lite ostbollar (som N bestämde att vi skulle ha). Mums! Jag älskar fredagar! Det är en härlig dag, för man vet att veckan snart är slut men att helgen precis har börjat. Underbart! Önskar bara att helgerna inte sprang fram, men så kan det vara.

Lillkillen ligger just nu och sover, han somnade på vägen hem ifrån affären. N är inne på sitt rum och leker. Jag tyckte att han skulle gå och sova en stund, men där var vi oense. Men, mamma, jag är ju så stor nu, jag kan bara vila lite...Ja, det är ingen idé att tjafsa om det. Han får väl vara vaken och sedan får vi hoppas att han orkar vara uppe ikväll. Vissa dagar går det faktiskt ganska bra fast han inte sover, medan det fungerar sämre andra dagar. Det beror lite på vad vi gör om dagarna. Det är en mellanålder nu, svårt att veta hur man ska göra. Sova eller inte!?

Nej, nu ska jag gå och lägga in lite mer ved i kakelugnen och sedan sätta mig framför den med en kopp te och en bok. Nice!
Önskar er alla en underbar fredag och en fortsatt skön helg!

Kramar

Inga kommentarer: