tisdag 23 februari 2010

.Ont i magen?

Igår kväll så vaknade lillkillen ca en halvtimme efter att han somnat och skrek och skrek och skrek. Jättejobbigt! =( Inget hjälpte, men när jag stod vid sängen så blev han tyst åtminstone för en stund och sedan började det om igen. Vi har märkt att det ofta blir så dem kvällar som han har ätit mat och inte gröt. Vet inte om det beror på det eller vad det är, men jobbigt är det i alla fall. Jag ser hur han lider, skriker och spänner sig. Han drar upp benen och antagligen är det väl magknip. Lilla gubben! Jag vet inte vad man ska göra om man ska sluta ge mat på kvällen och bara ge gröt, eller hur man ska göra?
Ngn som har ngt förslag?

Vissa kvällar går det bra, men det beror lite på vad han har ätit för mat. Med stora grabben hade vi aldrig sådana bekymmer, men dem är ju olika, så det är ju inte så konstigt.

Ja det är inte lätt att stå bredvid och se sina barn ha ont. Då värker det i mammahjärtat kan jag lova!


1 kommentar:

Therese sa...

Fy så jobbigt, här har lilla tjejen benvärk om nätterna har vi kommit på... vaknar och gråter, sover å vaknar igen i omgångar :-/
Vatten har vi bukrat till kaffe å matlagnin + att jag hann ta en dusch så det känns rätt ok, det enda som vi inte rår på är det kalla vädret...
Stor kram till dig!!!