måndag 8 februari 2010

.Åtta barn för mycket

Sitter och tittar på familjen annorlunda och jag blir så fascinerad över att dem har så många barn och att dem dessutom verkar klara av det så bra. Jag förstår inte att man vill ha så många barn, men det är ju tur att man är olika. Det roligaste är att jag tycker inte att dem verkar ha så mycket bråk mellan barnen fast dem är så många, hur lyckas dem!? Dessutom verkar föräldrarna vara så harmoniska och lugna och hur kan man vara det med så många barn =)
Nej, jag tycker det är alldeles tillräckligt med två barn och tre ibland ( när J junior är hos oss). Mer än så vill jag inte ha!

Ja, här lär det inte bli fler barn även om det är bra mysigt att vara gravid. Dem första månaderna är ju oxå bra mysiga, åtminstone för det mesta, men nej, nu får det vara bra.
Jag tycker att det är skönt när man ser att barnen börjar bli stora och kan hjälpa till själva. När dem är små kräver dem så mycket. Tänk vad mysigt när dem blir stora och man kan hitta på mer saker med dem och man kan ha roligt tillsammans. Det längtar jag efter! Visst kan man hitta på mycket med dem nu med, men det lär bli lättare när dem blir äldre.

Nej, nu ska jag fortsätta titta på familjen annorlunda och ta mig en kopp te!

Kram på er!

3 kommentarer:

Diana sa...

GRATTIS!! =D Maila mig på dianasblogg@live.se så vidarbefodrar jag det till företaget! =) Delta gärna i min nya tävling! KRAM och GRATTIS!

svintoflickan sa...

ja ja gillar de programmet..en del känner man igen sig i..
en del vill man vara som..
en del vill man inte vara som.

å jag fasar för när barnen blir tonåringar....

ja...10 skulle jag nog inte vilja ha allafall..
men en till nångång kanske...

men man har ju inte lite att göra nu direkt...

kramkram

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Ja visst är det tur att vi är olika..men att med 8 barn bevara det lugnet som de har..det går över mitt förstånd ;)

Vill oxå tipsa dig som tävlat hos mig tidigare att jag nu dratt i gång en ny kulig en..

http://uj76.blogspot.com/2010/02/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_09.html

..med chans att vinna presentkort från en finfin inredningsbutik! =)

Kram