onsdag 24 februari 2010

.Drömmar om Thailand

Satt igår och drömde mig bort till Thailand. Jag vill verkligen åka dit med hela familjen och vara borta några veckor. Har velat det ett tag nu, men det kostar ju lite så det är ju inte bara att åka. Dessutom tycker jag att barnen har varit för små, men om ett år eller två skulle dem ju vara i perfekt ålder tycker jag. Jag får försöka sätta undan lite varje månad nu när jag börjar jobba. Det är lite lättare då än när man bara går hemma.
Jag hittade många fina villor och hus som man kan hyra, men frågan är vilket som vore bäst, hyra ett hus eller bo på hotell?! Fördelen med hotell är väl att frukosten oftast ingår och att man slipper städningen. Fördelen med eget hus är att man är mer fri och har större ytor att vara på samt kanske egen pool. Ja, jag vet inte vilket som vore bäst!

Har ni varit i Thailand? Hur bodde ni då? Vart åkte ni? Hur länge var ni borta?

Jag älskar att resa och skulle vilja åka utomlands åtminstone en gång per år, men det är ju inte det lättaste med barn. Visst, när jag börjar jobba så kommer ju ekonomin att ändras ordentligt och då positivt =) Känns skönt! Visst, man blir inte lyckligare av pengar, men det gör skillnad!

Nej, det blir till att fortsätta drömma åtminstone i ngt år till, men det är det värt.

Carpe diem, lev i nuet och dröm vidare!

Kramar

1 kommentar:

Therese sa...

Ja visst är det turr att man har drömmar... själv så nöjer jag mig med en semestertripp i sverige, men thailand verkar vara lockande... Förstår att du/ni gärnan åker dit!

Och jag håller med, det är verkligen en seg liten bebis i magen *skratt*

Kram!