fredag 19 februari 2010

.Planering är A och O

Vissa människor verkar inte förstå det där med planering. Vadå, ska man planera? Varför då? Ja, det kan man ju undra, men själv gillar jag att planera och jag vill gärna veta i förväg hur veckan kommer att se ut. Visst, saker och ting kan ändra sig och ibland hittar man på saker utan att man har planerat innan, men i det stora hela vill jag ha det så. Vad händer då? Jo, mannens exfru hon ringer och frågar om vi har hämtat J junior. Men hallå, vi skulle inte hämta honom förrän på söndag. Nej, då har dem barnvakt nästan hela helgen och kan inte ha honom, men det visste dem ju förra veckan när vi bestämde att vi ska ha honom från söndag. Jag blir tokig på människan. Hon kan aldrig planera och dessutom hade jag sett framemot åtminstone två kvällar i lugn och ro med bara mannen, men tydligen inte.
Varför är jag förvånad?!

Ja, det var den helgen med lugn och ro, istället lär det väl bli en helg med skrik och gap och bråkiga barn som inte lyssnar. Ser inte framemot det!
Hoppas ni får en mysig fredagkväll, själv får vi se hur kvällen blir om det blir tacos eller pizza. Det beror på när mannen är klar med snöskottningen. Tar det för lång tid får vi beställa hem ngt istället, men det går ju det med =)

Kram på er!

2 kommentarer:

Therese sa...

Gokväll! Här har du en annan planerare, gillar också att ha framförhållning... Blev en pizza här ikväll med massor av vitlök, så det hoppas jag botar förkylningen. Önskr dig en fin helg UTAN bråkiga barn. KRAMIS

Johanna sa...

Kram på dig! Ja, det är verkligen inte kul...när folk inte planerar. Det är jobbigt för den som gör det. Jag hade en väninna förr i tiden. Hon planerade aldrig nånting, men det gjorde jag. Fick alltid vänta på henne när vi skulle träffas. Hon av bokade ofta saker som vi skulle ha gjort. Det var tråkigt! Och det gick inte till slut.

Hoppas att ni får en trevlig helg after all :)