fredag 5 februari 2010

.Jag får va hos dig

Treåringen har börjat att sjunga och lyssna på musik en hel del och just nu är det mycket skivor med kristna barnlåtar som han lyssnar på och sjunger till. Jättekul tycker jag efter att ha hört Astrid Lindgrens sånger i flera veckor. Jag kom då att tänka på en sång som jag sjöng mycket när jag var liten och den heter: Jag får va hos dig

Jag får va hos dig
Jag får be till dig
Jag får lovsjunga ditt namn
Du har tid med mig
När jag söker dig
Min Herre, Min Gud

Jag tror att vi sjöng den ganska mycket på söndagsskolan och det är en sådan låt som har satt sig fast och bara finns där. Jag har sjungit den en hel del för killarna oxå.
Har era barn några favoritsånger? I så fall vilka?

Kramar

2 kommentarer:

Therese sa...

Hej! Ja vi är nog helt överens de flesta att de "vanliga husen" är snyggare.
Här har favoritsången varit pippisången och Imse vimse spindel :-) Själv så minns jag "Det lilla ljus jag har" från söndagsskolan, och brukar sjunga det för min tjej.
Kram och trevlig helg!

Irené sa...

Hej,

här är det "SjörövarFabbe", "I ett hus" och "Bamse" som gäller. Lisa diggar allt =)

Kram!