onsdag 31 mars 2010

.Första dagen

Jaha, då har man klarat av första dagen på jobbet efter mammaledigheten. Det kändes ungefär som första dagen efter jag hade klarat min examen, ungefär så nervös var jag i morse. Jag hade dock inte så stor anledning att vara så nervös. Det gick ju hur bra som helst och det känns redan som om jag har kommit in en hel del i jobbet. Skönt!
Det var många nya ansikten, men dem flesta kände jag igen och det var riktigt kul att vara tillbaka igen. Jag jobbade med två av dem nya idag och dem var riktigt trevliga och jag ska jobba med dem imorgon igen. Ja, så nu är man back in business och det känns helt ok! Nej, det känns mer än ok! =)
Idag fick jag dessutom sätta min första trevägskateter på en patient och det har jag aldrig gjort förut. Jag fixade det helt själv och det var ju ingen match. Vet inte varför jag har varit så orolig över sådana saker förut.
Ja, imorgon är det dags igen och då ska vi bli bjudna på påsklunch av kliniken. Trevligt, trevligt! Jag är sedan ledig hela påsken och jobbar inte förrän på tisdag igen. Ska passa på att ha en riktigt trevlig och mysig helg med min underbara familj.

På tal om ngt helt annat så hade det gått så bra med båda killarna idag. Personalen på L´s avdelning är så fascinerade av honom. Dem tycker att han är så enkel att ha att göra med. Han skrattar hela tiden och är glad. Han äter som en häst, sover länge och gör sina behov på pottan. Ja, kan det bli mkt bättre =) N funkar det oxå bra med och det är inga problem med ngt. Känns så tryggt att lämna dem på dagis när man vet att det fungerar bra.
Har hunnit med att fixa undan tvätten ikväll, vattnat blommorna, städat hela huset samt handlat allt till påsk, så nu kan vi bara njuta av helgen. Visst ja, imorgon ska vi ju jobba, men sedan kan vi glömma alla måsten och bara ta det lugnt. Härligt!

Nej, ska nog ta mig en kopp te nu och sätta mig med en bok. Sedan blir det en tidig kväll, känner mig lite halvseg idag. Sov dåligt natten som var och är dessutom inte van att gå upp så tidigt, så det känns i kroppen.
Hoppas ni har haft en underbar dymmelonsdag!
Kramar

1 kommentar:

Sara - Thaison sa...

Vad skönt att det gick bra för barnen på dagis. Då kan man själv koppla av på ett helt annat sätt. Det var även kul att läsa att du tyckte det var kul att komma tillbaks till jobbet igen. Det blir en liten smygstart för dig med tanke på påskledigheten. Kan vara skönt, eller?!

kram