måndag 22 mars 2010

.Nedräkning pågår

Ja nu är det inte många dagar kvar tills jag börjar jobba. Nästa onsdag är det dags och jag har blandade känslor för det. Visst ska det bli skönt att få börja jobba igen, men samtidigt så trivs jag med att vara hemma med barnen. Nåja, som tur var så har jag ett bra schema där jag kommer att vara ledig mycket, så det blir nog bra.
Började skola in lillkillen på dagis idag och det gick väldigt bra. Det lär nog inte bli några problem med honom inte. Han kollade att jag var kvar ngn gång, men annars så brydde han sig inte. Det känns skönt när det går bra. Det skulle inte vara så kul om han blev ledsen när jag går och bryter ihop, då är det ju inte lätt att gå därifrån.
Nu på eftermiddagen har vi haft besök av en av N´s kompisar och hennes mamma. Dem föjde med efter dagis och dem har precis gått. Dem har lekt och haft kul ihop! Mkt spel har dem spelat, både In i stallet och Fånga Ballongerna.
När jag hämtade N idag så hade han lera från topp till tå, inte så kul. Som tur var så hade det inte gått igenom ytterkläderna. Han har ett fleecefodrat regnställ och det verkar stå emot en hel del. Kan varmt rekommendera det!

Ja och nu är det snart dags att börja med middagen, får bli rester från igår, kasslergryta med paprika och lök och till det lite potatis.
Hoppas dagen har varit bra och att ni alla får en fortsatt trevlig vecka!
Kramar

Inga kommentarer: