onsdag 24 mars 2010

.Hämta lillprinsen

Ska alldeles snart gå och hämta lillprinsen ifrån dagis. Jag lämnade för första gången idag och det gick hur bra som helst. Får se nu hur det har gått när jag inte var där, men det har nog gått bra. Lilla gubben, känns konstigt att vara hemma utan honom, men det är ju en vanesak =)
Han kommer nog att somna på hemvägen, det tar på honom att vara på dagis. Han är helt slut när han kommer hem och sover mer än vanligt och då brukar han ändå sova ganska mycket. Ja nu är det bara en vecka kvar, hjälp! Jag börjar nästan bli lite nervös över att börja jobba igen. Det är så mycket som man ska tänka på och många saker som känns som om jag har glömt, men det finns väl någonstans där långt i bakhuvudet =)
Jag tror nog att jag kommer att komma in i jobbet ganska snabbt, det är bara nerverna som spökar. Har man inte jobbat så mkt på över 3½ år så är det väl inte så konstigt. Nej, det ska i alla fall bli skönt att få komma ut lite i "vuxenlivet" och få vara mer än bara mamma, det behövs ibland. Jag vill ha tillbaka min vanliga hjärna =) och slippa ha "mammahjärna" hela tiden. Nej, skämt åsido, men ibland känns det som om man blir lite halvtrög när man bara går hemma, jag får inte den stimulans jag behöver för hjärnan, eller annars så känns det bara så.

Nej, nu är det dags att ta på sig och hämta hem prinsen.
På återseende!
Kramar

1 kommentar:

Therese sa...

Hoppas det gått bra för lilleman idag :-) Och mammahjärnan har snabbt infunnit sig hos mig efter ett knappt år i arbetslivet, men jus nu njuter jag av det å att få vara hemma :-) Kram