torsdag 1 april 2010

.Skärtorsdagen

Ja igår var det dymmelonsdagen och idag är det skärtorsdagen och påskkärringarna far till blåkulla! Det blev en tidig morgon imorse. Jag gick upp halv sex och väckte sedan barnen runt kvart över sex. Det gick väldigt bra att lämna dem imorse, det var inga problem alls. Skönt! Kändes dock lite jobbigt att behöva väcka dem så pass tidigt, men det gick som sagt bra. Mannen min var på kurs i Stockholm idag annars hade han lämnat barnen lite senare.
Har haft en ganska rörig dag på jobbet idag. Mycket som har hänt, men ändå inte. Svårt att förklara, men det har varit lite snurrigt. Kändes skönt att få åka hem vid halv fyra idag, var alldeles slut i huvudet då. På ett sätt ser jag framemot att få börja gå på mitt nattschema snart, blir lite lugnare då, även om jag gärna skulle jobba dagar och inte bara nätter.

Blev bjudna på påsklunch idag och det var sååå gott. Fick först en stor tallrik med sill och andra kalla rätter och sedan fick vi varma rätter, jansson, köttbullar, prinskorv och potatis. På eftermiddagen kom godiset fram och det var inte lite inte. Det känns som om vi är ganska bortskämda på avdelningen. Vi har det rätt bra!
Hem och hämtade killarna. N blev överlycklig när jag kom och han kom springandes och kastade sig om halsen på mig. Då blir man glad! Det hade gått bra idag med, känns skönt!
Ja och nu är det ganska lugnt. L leker för fullt och N sitter och tittar på filmen Bilar. Jag ska snart ta och förbereda kvällsmaten, tänkte äta pitabröd ikväll med köttfärs. Mums!

Hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll!
Kramar

Inga kommentarer: