måndag 15 mars 2010

.Sönderbränd tunga

I fredags kväll när jag var i Oslo så skulle vi gå ut och käka lite god mat. Vi gick till en Thailändsk restaurang, kanonmysigt ställe! =) Det var så mysigt med bambu och växter, servitriserna gick med flip floppar på sig och kortbyxor och det kändes nästan som om man var nere i Thailand på en strand eller så. Rätt var det var så blev det mörkt och åskan och regnet kom. Ska det vara så ska det vara på riktigt och jag tror nog att alla barn uppskattade det (och E såklart).
Vi beställde in varsin förrätt och varsin huvudrätt. Jag beställde in en Thaisallad av ngt slag, den skulle vara ganska stark stod det. Ja, ja tänkte jag, det är nog inte så farligt, men hjälp! Jag har nog aldrig ätit ngt så starkt i hela mitt liv, det kändes som om hela tungan blev sönderbränd =)
Servitrisen sa att det var det starkaste dem hade, men det skulle kännas bättre om jag åt det tillsammans med huvudrätten, vilket det gjorde. Visst, jag kunde ändå inte få i mig allt, men det kändes inte lika starkt då! Nej, nästa gång ska jag vara lite mer försiktig och inte ta ngt som det står är väldigt starkt. Bättre lycka nästa gång!
Huvudrätten var väldigt god och ja, jag kan absolut tänka mig att gå dit igen.

Kramar

1 kommentar:

Sara - Thaison sa...

hihihi det där med att bränna sönder tungan känner jag igen!

jag hoppas att doktorn hittar vad som står på tok med lilleman så att han blir frisk fort, fort, fort.

kram