tisdag 9 mars 2010

.Sjukstuga igen

Jaha, då har man sjukstuga här igen. Usch, börjar verkligen bli trött på sjuka barn nu. Natten som var så blev det max fyra timmars sömn för mig, så imorse när jag vaknade kände jag mig helt slut. N hade feber och jobbig hosta i natt och hade svårt att sova. Så fort han hostade så vaknade han och grät och låg och vände och vred på sig. Han fick alvedon, men det verkade inte hjälpa. När han väl somnade så började L att skrika och gnälla. Jag tror att jag somnade kl halv två och sedan vaknade N runt halv sex och gnällde igen. Som tur var så somnade han om och sov en timme till.
Tog temp imorse och då var han feberfri, så jag och killarna packade väskan och åkte till mina föräldrar över dagen. Vi hade så trevligt, fikade, åt god mat och tog en skön och härlig promenad i det vackra vårvädret. Lillkillen åkte vagn och jag skjutsade N på sparken hela vägen. Jag förstod att ngt var fel för han gnällde nästan hela tiden, grät och hade sig. Ingenting var bra! Han såg helt slut ut och ville bara sova. När vi kom hem till mamma och pappa fick han lägga sig i soffan och titta på en film och då somnade han på stört. Han ville inte ha mat och var inte alls på hugget. Han var kokhet och hade nästan 40 i feber. Lilla gubben! Det känns som om vi har haft vårt nu, varför kan dem aldrig få vara friska!?
Nåja, så imorgon blir det ytterligare en hemmadag! Hoppas bara natten blir bättre än natten som var. Jag som hade tänkt att gå på rim och ramsor med lillkillen imorgon. Det är ju sista gången nu eftersom han börjar på dagis nästa vecka. Men, men, så kan det gå!

Förresten, det var inget allvarligt med mannen min utan dem trodde att det berodde på stress eller så, så det känns ju bra. Om han skulle känna hjärtklappning fler gånger utan att han är stressad så skulle han få komma in till hjärtavd och få en bärbar ekg-apparat som han skulle ha i ett dygn eller så, så dem kan registrera hjärtfrekvensen och se vad som händer. Vi får hålla tummarna och hoppas på det bästa.

Hoppas ni har haft en underbar dag!
Ska sätta mig nu och fortsätta med tredje delen av Twilightserien. Kan bara inte släppa dem! Grymt bra böcker!

Kramar

Inga kommentarer: