måndag 8 mars 2010

.Det stora äventyret

Igår var jag och N till kyrkan och han fick för första gången gå till Äventyret/ söndagsskolan. När man har fyllt tre så får man vara med på söndagsskolan om man har med sig ngn vuxen, så igår var det premiär. Han tyckte det var såååå spännande och ville gärna åka dit igen. Det känns bra! Han var så duktig och satt still och lyssnade på berättelserna och på sångerna. När vi kom hem så sjöng han en del av sångerna och berättade även för J vad dem pratade om. Lilla gubben, han har blivit så stor.
Vi kommer absolut att åka dit igen, men vi får turas om att följa med honom. Jag vill ju gärna gå på gudstjänsterna ibland och inte bara vara ute på Äventyret.

Igår kväll åkte jag och tränade igen och hjälp vad det var jobbigt. Det var knappt att jag orkade ta mig igenom passet och benen darrade som asplöv efteråt och idag kan jag tala om att träningsvärken har kommit och det med besked.
Nåja, det ska kännas att man hart gjort ngn nytta! =)

Nej, nu över till boken!
See you later!

4 kommentarer:

Sara - Thaison sa...

Ja dessa otäcka små djur. Jag tycker verkligen inte om ormarna som finns här. Jag har lärt mig att acceptera dem MEN när det kommer till ormar och barn så tycker jag det är otäckt. Är så rädd att nått ska hända.

Vad kul att han gillade Äventyret :)

Jag hoppas att morgondagen går fort så att du snart får åka till Oslo. Lite minisemester är ju aldrig fel.

Hoppas det blir bra och njut!

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Tassar förbi o tipsar dig som har tävlat/ redan tävlar hos mig att jag nu dratt i gång en ny kulig en..

http://uj76.blogspot.com/2010/03/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_08.html

..med chans att vinna presentkort från en finfin barnbutik! =)

Therese sa...

Åhhh så mysigt detta låter, saknar min barnatro stark... Går inte i kykan längre, utan ber här hemma, men saknar gemenskapen och värmen som finns i en församling. Lämnar stora kramar och en önskan om en fin kväll!

svintoflickans.blogg.se sa...

å va mysigt me söndagskola:-)
kramis