tisdag 16 mars 2010

.Halsfluss och penicillin

Var hos läkaren på fm med lillkillen och dem tog prover och så på honom. Han tyckte inte att det var särskilt kul, speciellt inte med halsprovet. Det visade sig att han hade halsfluss, så vi fick med oss lite antibiotika hem som han ska äta i tio dagar. Känns skönt, kanske att han kan bli frisk nu! Det blir dock till att bli hemma resten av veckan med honom, så ngn inskolning lär det inte bli. Får ringa chefen imorgon och säga att jag får börja några dagar senare. Känns inte så bra att börja jobba om han inte är inskolad ordentligt.
Idag har han inte haft så hög feber, så det går åt rätt håll. Han är dock väldigt gnällig och vill inte äta ngt. Får åtminstone i honom lite vätska så det är ju alltid ngt.

Mina föräldrar kom över på förmiddagen för att lämna lite köttfärs som min kära bror hade skaffat till oss, 10 kilo ren nötfärs, inte helt fel! Så dem fick agera barnvakt idag igen medan jag och lilleman var hos doktorn. Det hade gått så bra och dem hade suttit och spelat spel nästan hela tiden. Pappa kommer över på torsdag igen för att ta sig an våra fruktträd. Han lovade att klippa dem om jag köpte honom ett äppleträd och det är det helt klart värt. Jag avskyr att klippa fruktträd och dessutom tar det sådan tid.
Ja, mer än så har inte hänt idag. Tänkte sätta mig senare och skriva i ordning barnens dagisschema. Ja, nu är det snart dags att lämna hemma livet och istället börja jobba. Känns både läskigt och spännande!

Ha en fortsatt trevlig dag!
Kramar

Inga kommentarer: