måndag 15 mars 2010

.Blir han någonsin frisk?

Börjar tvivla på att lillkillen kommer att bli helt frisk ngn gång. Det känns i alla fall som om det är långt borta. Han fick sin första förkylning när han var två veckor och sedan dess är det inte många veckor han har varit frisk och inte varit förkyld! Han har hostat och hackat och haft jobbigt med astman jag vet inte hur många gånger. Börjar bli less på allt och jag lider så med honom. Nu har han varit genomförkyld i över två veckor, hostar tills han nästan spyr och snoret rinner från näsan. Han har haft hög feber sedan i torsdags, mellan 38,5 -40, 5 och det verkar inte som om den vill ge med sig. Han är trött och hängig och gnäller mycket, vill mest bara bli buren. Jag orkar inte mer! =( Han har inte ngn vidare aptit så ngn mat vill han inte ha, blir mest lite lättgröt och yoghurt, men bara i liten mängd.
Undrar varför han konstant är sjuk och hur ska det gå nu när han ska börja på dagis. Kommer det att bli värre? Ja, vi får väl vänta och se, men jag önskar så att han kunde få känna hur det känns att vara helt frisk och inte rossla och pipa, eller ha snor som rinner.

Min älskade lilla prins, jag älskar dig!
Ska gå ner nu och fixa lite och sedan tänkte jag försöka slänga killarna i badkaret så dem får bada en stund.
Ha en fortsatt trevlig måndag!

Kramar

4 kommentarer:

Vickie sa...

Stackaren som är sjuk hela tiden. Hoppas det inte är RS-viruset bara. Det har gått för fullt i Avesta nu i år. Vi har haft jättemånga på jobbet som haft såna förkylningar men då varit så pass stora att de klarat sig rätt bra ändå. Men feber och en svårt och envis hosta som liksom biter sig fast hos dem jättelänge. Hoppas att läkaren kan hjälpa er.

Såg film nr 2 i helgen av twilightserien och den var inte bra alls, så se den inte om du inte gillade 1:an.
Ska ner och bädda och lägga mig och slappa nu.
Hälsa "gubben"
KRamar

Johanna sa...

Nämen :( Hoppas att han blir frisk snart!! Massa kramar till fina mamman som tar hand om lillen <3

bea sa...

aldrig kul när de små är sjuk. hoppas det blir bättre snart!

Mrsfunky sa...

Till Vickie: Nej, känns skönt att det inte var RS, hade inte varit kul. Har förstått att det gått mycket sådant. Så du har sett nummer två. Vad bra, då vet jag att jag inte behöver se film nummer två.
Du får ha det gott och hälsa mannen. Kramar

Till Johanna: Tack för omtanken! Hoppas allt är bra med dig och familjen. Kramar =)

Till Bea: Nej, det är inte skoj när dem små är sjuka, men jag hoppas att han ska bli bättre nu. Tack för omtanken!
Ha en fortsatt trevlig dag! Kramar