fredag 26 mars 2010

.Våffeldagen med inslag av pyssel

Igår var det ju våffeldagen och självklart var vi tvungna att äta lite våfflor. Jag hade bjudit över några kompisar till N och deras mammor för lite påskpyssel och våfflor. Det var tre barn i treårs-åldern och deras mammor, samt två yngre barn, så det var full rulle. Det blev många våfflor att steka och det uppskattades av stora som små. Mums! Det blev även lite mer våfflor senare under kvällen. Är det våffeldagen så är det! =)
Ska jag vara ärlig så är jag väl inte överförtjust i våfflor, men en eller två kan i alla fall slinka ner.
Ja när vi hade röjt undan allt så var det dags för påskpyssel och barnen hade väldigt kul, men frågan är om inte vi vuxna tyckte det var roligare =) Dem målade påskkort, gjorde handhönor, målade vårfjärilar, gjorde hand- och fottuppar etc. Dem var såååå duktiga!

Lite bilder från gårdagen:


N´s söta handkyckling


N´s hand och fot kyckling, samt vårfjäril med magnet. Sååå fina!

N mumsar våfflor


N äter våfflor, gott!

När sedan alla hade åkt så var det bara att börja om med städningen och försöka röja undan allt och det var inte lite inte. Hjälp så det såg ut, men det gick lätt att röja undan. Jag älskar att ha folk hemma hos mig, men nackdelen är väl att röja efteråt. Slapp man det så skulle jag bjuda hem folk oftare.
Ja, så såg gårdagen ut! Vi hade en en trevlig dag med härliga vänner!

Inga kommentarer: