måndag 29 mars 2010

.2 dagar kvar

Ja nu är det bara två dagar kvar och sedan smäller det. Ja, jag börjar jobba på onsdag efter att ha varit hemma bra länge med mina små killar. Hjälp! Hur ska det gå?! Börjar känna lite pirr i magen, men det kommer nog att gå kanon. Efter några dagar känns det knappt att jag varit borta så länge. Åtminstone hoppas jag på det =) Det som känns värst är nästan alla rutiner som jag ska komma in i igen, samt alla nya datasystem och allt som inte fanns sist jag jobbade. Nåja, det ordnar sig nog.
Jag kommer dock att sakna mina små prinsar när jag är på jobbet, men som tur var kommer jag ju att vara ledig ganska mkt, så jag kommer att ha mkt tid tillsammans med dem. Dessutom ska jag vara föräldraledig i juli och augusti så då får dem vara hemma med mig igen. Känns skönt! Det blir lite av en mjukstart för både mig och barnen, vilket kan behövas.

Har lämnat båda killarna på dagis idag, så nu är jag hemma själv och det känns lite märkligt. Tänkte försöka få lite saker gjorda som inte hinns med annars. Tänkte bla försöka jobba undan lite på kontoret så det är klart till helgen. Tänkte även försöka hinna göra en tavla till L som ska sitta vid hans krok på dagis.

Hur ser er dag ut?

På eftermiddagen idag får jag besök av min goda vän E och hennes lilla son A. Det ska bli sååå kul att få träffa dem igen. Vi har tänkt att ses ganska många gånger men vi har alltid fått förhiner av ngt slag. Antingen har dem varit sjuka eller vi, så nu äntligen ska vi ses. Trevligt!

Nej, nu är det dags för en kopp kaffe och sedan tänkte jag åka och handla lite innan jag sätter igång med kontorsarbetet.

Önskar er en fortsatt trevlig måndag och en underbar påskvecka.

Kramar

Inga kommentarer: