fredag 19 mars 2010

.Fredag hela veckan

Visst önskar man ibland att det alltid kunde vara fredag, eller kanske inte fredag, men helg åtminstone. Fast jag undrar hur det skulle kännas i längden, skulle nog tröttna efter ett tag.
Natten till idag var inte mkt bättre. L vaknade jag vet inte hur många gånger. Jag börjar tycka att det är lite småjobbigt. Varför ska han börja vakna nu när han är över året, när han sov bra när han var mindre. Jag tror i och för sig att mkt beror på hans förkylning och astma. Han hostar ju en hel del och sedan piper det en del i bröstet på honom och vem kan sova bra då. Tillråga på allt så låg N och hostade mycket i natt och vaknade på grund av hostan. Framåt fyratiden vaknade han dessutom och hade kissat på sig, så då var det bara att gå upp och byta i sängen. Som tur var hade påslakanet klarat sig så det var bara att slänga i ett nytt lakan. Lilla gubben, han blev så ledsen! Men, men ngn gång ska ju vara första gången. Jag tycker att han är duktig som är helt torr och precis blivit tre. Flera barn som jag känner har inte ens börjat potträna och är i samma ålder. Känns bra att det har gått så lätt med det!

Skulle ha fått besök av en kompis och hennes son nu på fm, men hon mådde dåligt så det blev inget. Tråkigt, men det är sådant som händer! N blev lite ledsen och besviken, han hade sett framemot att leka med sin kompis, men det blir ju fler gånger. Det var det första han sa imorse när han vaknade, "mamma, sen kommer L till oss och plingar på dörren"...Nåja, vi får ta en hemma dag idag igen och mysa lite. Får passa på att mysa ordentligt nu för snart är det dags att börja jobba igen.
Måste förresten ta tag i allt kontorsarbete som ligger och hopar sig. Skulle ha gjort det tidigare i veckan, men det har inte blivit av. Får försöka hinna med det på em när barnen sover.

Ha en skön fredag!
Kramar

3 kommentarer:

Elin - Ett hus till oss sa...

Jag håller med om att fredagar är underbara! Vad synd att besöket blev inställt, hoppas ni får en rolig dag ändå.

Sv: jag det gäller att njuta ordentligt nu. Rickard skall vara hemma april och maj, sedan skall vi vara hemma juni, juli ihop. :)

Kram Elin!

Sara - Thaison sa...

Vad duktig han är som är utan blöja. Min Viktor är oxå 3 och även han blöjfri. Här är det lite lättare än för er med alla kläder. Att det händer en olycka får man nog räkna med viktigaste är väl att man talar om att det är okej, för de blir ju så ledsna. Sötisarna.

Hoppas du får en härlig helg,
kram sara

Therese sa...

Hej! Ja du, dessa vaknätter blir det en del av när de är inte 100 % pigga, drömmer, har växtvärk m.m. Duktigt att vara tor om nätterna vid 3 år, som du skriver har bekanta vars barn inte ens är torra om dagen vid den åldern... Önskar dig en trevlig helg! KRAM