lördag 20 mars 2010

.Utvilad

Det är lördag! Jag har sovit sååå gott i natt, mannen min gick upp med killarna så jag fick sovmorgon och ute skiner solen. Kan inte bli en bättre dag!
Har dessutom hunnit med att jobba undan all bokföring på kontoret, så just nu känns det riktigt bra. Känns alltid bra när man har jobbat undan allt jobb så det är rent och snyggt.
Synd att det blåser så mkt ute för annars skulle det vara bra varmt ute. Funderar ändå på att ta mig en promenad på eftermiddagen. Känns skönt att få lite luft och dessutom ska man väl passa på nu när solen skiner.

Lillkillen har sovit nu i några timmar och sover ännu. Skönt! N sitter här bredvid mig och lyssnar på Mojje, en av hans favoriter. Han älskar att lyssna på musik och sjunger gärna med i sångerna. Han är vår lilla sångfågel, så duktig!
Han har även börjat tycka om spel så förut kom han ner med två spel och frågade om vi inte kunde spela, så det gjorde vi. Vi spelade först "In i stallet" några gånger och sedan spelade vi "Fånga ballongerna" . Jag har alltid älskat spel och jag tycker det är kul att han har kommit upp i den åldern nu och tycker att det är kul med spel. Jag är gärna med och spelar!
Funderar på att köpa ngt mer spel till honom, men vet inte riktigt vad det finns för spel. Får ta mig en sväng till leksaksaffären ngn dag.

Nej, nu ska jag gå och fixa lite. Håller på att möblera om lite i vår matsal, kommer att bli så bra!
Hoppas ni får en fortsatt mysig lördag! Ikväll tänkte vi ta och inviga grillen, måste börjas i tid!

Kramar

Inga kommentarer: