torsdag 31 december 2009

.Gott Nytt År!

Ett gott nytt år!

Var gång ett år har gått till ända
Ett gammalt år har tagit slut
Så undrar jag vad som ska hända
Och hur det nya året kommer att se ut

Ett gott nytt år i alla land
Ett gott nytt år i Jesus namn
Jag tror och hoppas och förstår
att ett år med Jesus blir ett gott nytt år

Ännu ett år när barn ska födas
till denna värld, där alltför många dör
Låt oss förhindra att någon dödas
Visa kärlek och kämpa för

Ett gott nytt år ...

Vi väntar på ett freden rike
där Gud är pappa och Jesus kung
Där alla är varandras like
Vår gamla värld blir evigt ung

Ett gott nytt år ...

Ja ett gott nytt år vill jag önska er alla. Den här sången sjöng vi ofta när jag var mindre och var på läger. Jag tycker om texten, den är så fin.
Ja nu lämnar vi 2009 bakom oss och går istället in i ett nytt år och ett nytt decennium. 2010 - ett oskrivet blad.
Hoppas att ni alla får ett underbart år 2010.
Ha det bra nu och var rädda om er!
Kramar

Inga kommentarer: