måndag 14 december 2009

.Mix av banan, kiwi och äpple

Funderade på vad jag skulle hitta på till mellis idag till killarna. Stora killen ville ha en apelsin, så det fick bli så. Jag tyckte dock inte att det passade så bra med apelsin till lilla killen, så då tog jag istället och mixade lite äpple, banan och kiwi till honom och det älskade han verkligen =) Han mumsade i sig ordentligt och ville gärna ha mera. Han är ju egentligen tillräckligt stor för att få hela äpplebitar, men ibland tycker jag att det är bättre att mixa frukten. För det första får han i sig fler frukter och för det andra så är det nyttigare. Han brukar dessutom sätta i halsen väldigt ofta, så det är ju bättre med tanke på de med.
Har lagat den mesta maten till honom och sedan haft några burkar hemma som man kan ha med sig om man ska bort el inte har hunnit laga mat eller så. Det har varit så skönt för båda mina killar har älskat all mat och dem äter som hästar. Finns liksom ingen hejd på dem, speciellt inte den minsta =) Han kan äta hur mycket som helst och sedan bli arg när det inte finns mer. Lilla gubben!

Det är skönt med barn som äter och dessutom inte är kräsna. Min äldsta grabb åt väldigt mycket havregrynsgröt när han var mindre, men sedan tog det bara stopp och nu är det en av få saker som han inte klarar av att äta. Han får kväljningar och det går inte att lura i honom ens en sked. Jag tror han fick det för ofta när han var mindre. Hoppas dock att det vänder så småningom och att han lär sig äta det någongång.
Ikväll står det korvstroganoff med senap och dragon samt ris på schemat. Tror att det får bli rivna morötter till. Låter inte helt fel!
Nu ska jag ta minsta killen på pottan och sedan ska jag greja lite innan mannen kommer hem.

Ha det gott!

Kramar

Inga kommentarer: