lördag 5 december 2009

.Dagen idag

Dagen idag är en ny dag med nya utmaningar och nya möjligheter. Vaknade kl tio i sex av en jättepigg liten kille som låg i sin säng och tyckte det var morgon. Tog över honom till oss och lyckades hålla honom ganska tyst ett tag till så inte N vaknade. Runt sju tiden var båda killarna vakna och i full gång. Lät dem leka tillsammans en stund på N´s rum och sedan gick jag upp med dem runt halv åtta. Här blir det ingen sovmorgon inte =)
N lagade mat åt mig och ville bjuda på, men jag var trött och ville inte smaka. Då säger han: mamma inte tycka om min soppa, men den är ju jättegod! Då kommer pappa äta upp allt.
Så gullig, hade inte hjärta att tacka nej en gång till. Ibland kan jag bara sitta och skratta åt alla hans kommentarer. Han är så lillgammal ibland.
Ska snart börja med maten, pasta carbonara tror jag bestämt det får bli idag. Har hunnit baka två satser med nöttoppar nu på förmiddagen så nu är allt färdigbakat till jul. Känns skönt! Har bara lite julgodis som jag ska göra, men det får bli lite närmare jul.

Ikväll kommer syrran förbi runt sju så vi tillsammans kan åka till julkonserten som ska vara i Pingstkyrkan kl åtta ikväll. Mannen min och J junior ska gå på en föreställning kl fem och jag och syster yster klockan åtta. Det kommer att bli sååå bra!

Ja så ser den här dagen ut i helhet. Hoppas på en fortsatt härlig helg med mycket mys och gemenskap. Imorgon blir det fullt hus när lillkillen blir ett. Tänk va, min lilla bebis är ingen bebis längre.
Nej, bäst att börja med maten nu så jag får N i säng en stund innan klockan blir för mycket. Vet inte riktigt när han ska sluta sova middag, men än så länge är det ju så skönt när han sover och han kan dessutom sova ganska länge. När slutade era barn sova middag?
Ha en fortsatt trevlig lördag!


Kramar

Inga kommentarer: