tisdag 15 december 2009

.Dagens tanke

Du vet väl om att du är värdefull

Du vet väl om att du är värdefull
att du är viktig här och nu
att du är älskad för din egen skull
för ingen annan är som du.

Det finns så många som vill tala om
att du bör vara si och så
Men Gud Fader accepterar dig ändå
det kan du lita på.

Du passar in i själva skapelsen
det finns en uppgift just för dig
Men du är fri att göra vad du vill med den säga ja, – eller nej.

Satt och tittade lite på svenska hjältar galan igår kväll och insåg hur många olika människor det finns. Tänk om det fanns fler som var som "hjältarna" igår, då skulle världen se bra mycket bättre ut. Jag funderade lite på hur jag själv skulle göra i samma situationer. Skulle jag själv hoppa ur en buss för att springa och hjälpa en tjej som blir överfallen av en man som man inte vet om han har vapen eller inte. Jag hoppas och tror att jag skulle det, men det är svårt att veta. Jag vill finnas till hands för människor, lyssna, hjälpa, bara vara nära och jag hoppas att dem i min omgivning känner att jag är en bra vän. Min längtan är att vara en "hjälte" för männiiskor, att leva mitt liv präglat av Jesus och vara så som han var. Han var verkligen en "hjälte" på många sätt. Så vill jag oxå leva!

Hur vill vi leva våra liv?! Vad vill vi föra över för tankar och värderingar till våra barn? Vad för slags samhälle vill vi leva i?

Många frågor och funderingar blir det och det är inga enkla frågor.



Kramar


Följ min blogg med bloglovin

2 kommentarer:

svintoflickan sa...

hej...ja vi hinner ses nästa år..ler.lät långt fram men de går fort.
ja du,de är inte lätt att uppfostra barn i denna värld men man hoppas de får med sig mkt de kan ha nytt av o glädja andra med.
nu ska jag ta ett bad.
kramis

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Vad fint o klokt du skriver!! =)

Ny dundertävling hos Tant:

http://uj76.blogspot.com/2009/12/tant-lottar-ut-tva-st-presentkort.html

Ha en finfin dag! Kram