onsdag 9 december 2009

.Nya leksaker

L fick så många nya och fina leksaker när han fyllde. Han älskar att sitta och plocka med dem och speciellt kul är det när inte storebror är hemma för då får han ha sina saker ifred =) N vill gärna ta ifrån honom hans leksaker och vill även bestämma vilka saker han får och inte får ha. Visst, vill inte N ha sakerna ifråga så går det bra, men annars får L oftast hitta ngt annat att leka med. Det är inte enkelt att veta hur man ska göra alla gånger, men jag försöker få N att förstå att han inte får ta saker ifrån lillebror, men som sagt, är man tre år är det inte alltid lätt att förstå.


L med sin nya traktor som han fick av moster T. Den är väldigt populär hos både L och N =)

På tal om ngt helt annat så var vi på rim och ramsor på förmiddagen idag. Det var sista gången för terminen så idag fick alla barn en bok med lite sånger och ramsor i. Jättefin! Gick även till pingstkyrkan efteråt där det oxå var sista gången för terminen. Jag började prata med en av tjejerna som brukar vara där och det visade sig att hennes man är kusin med min kusin, fast på hans pappas sida. Lite komiskt faktiskt. Man inser hur liten världen är ibland.

Idag på eftermiddagen blir det bara slappa av, är lite seg. N vaknade halv sex imorse, men somnade om runt halv sju/ sju tror jag och vaknade inte förrän klockan åtta. Så skönt! Jag vaknade oxå då och då sov båda killarna, så imorse blev det lite stressigt innan vi hann iväg till dagis. Men, men, vi kom bara fem minuter efter nio, så det gick ju bra ändå. Nej, nu ska jag ta mig en kopp te och sätta mig och börja läsa andra delen av Harry Potter. Har bara läst dem på engelska, men försöker nu ta mig igenom dem på svenska.

Ha det gott!

Kramar

1 kommentar:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Ny tävling hos Tant:

http://uj76.blogspot.com/2009/12/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart.html

..med chans att vinna presentkort från en underbar väggords/ barnrums butik =)