fredag 4 december 2009

.Fantasin tryter

Jag älskar att laga mat och gör det gärna, men det är såååå tråkigt att laga mat till mig själv. Det finns inget värre. Jag har ofta matlådor i frysen som barnen får, men själv tycker jag det är tråkigt, så då blir det ofta ngn soppa el nudlar el en tallrik fil el så. Jag vet, inte kanske det nyttigaste, men snabbt, gott och enkelt! Idag tex blev det tomatsoppa med pasta, samt en rågmacka med prickig korv. Mmmm, gott var det och jag är mätt. Till efterätt fick det bli en nybakad hallongrotta!
Hur brukar ni göra om ni är hemma själv, lagar ni mat då eller? Kom gärna med tips och idéer.
Nu ska jag gå och ta bort min son ifrån pottan och sedan fixa lite lunch till honom. Han har precis vaknat efter att ha sovit över tre timmar. Sååå skönt!


Ha en fortsatt trevlig fredag!


Kramar

1 kommentar:

Syster Elin sa...

Nej jag lagar inte heller mat till bara mej själv, det är ju sååå tråkigt! Brukar äta gröt eller mackor eller nåt sånt till lunch, man äter ju ändå riktig mat på kvällen och då är det roligare eftersom man lagar till allihopa. Fast det är ju iofs inte alltid man har inspiration till det heller :-) Kram!