fredag 18 december 2009

.Zombie

Ja idag känner jag mig verkligen som en zombie. Är så seg och skulle gärna vilja lägga mig ner i sängen och sova några timmar till. Killarna har varit vakna om vartannat i natt så sömnen har väl inte varit som den brukar. L brukar inte vakna så ofta, men han har varit lite småförkyld igen och då brukar det kunna bli lite värre.
Idag är det ingen rolig dag, måste ta tag i städningen av huset. Känner inte alls för det, men det måste ju liksom göras någon dag. Ska storstäda hela huset, damma och dammsuga och skura. Får sedan städa igen på onsdag, men inte lika noga kanske. Förhoppningsvis har det inte hunnit blivit så skitigt tills dess. Ska dessutom byta lakan i alla sängar och byta handdukar och badlakan, så tvättmaskinen lär ju gå lite extra idag. Skoj, skoj!
Längtar så tills på sön då mannen och jag ska upp till Stockholm i två dagar och bo på hotell och bara ha det gött. Kommer njuta! Tänk vad skönt att få sova en hel natt utan barn som stör, äta gott och strosa på stan, gå på bio, gå på julkonsert, men framför allt, spendera tid med mannen utan barn. Visst, lite jobbigt kommer det bli att vara borta ifrån lillskruttarna, speciellt den minsta. Har aldrig lämnat bort honom förut, men vi får hoppas att det ska gå bra. Än så länge har han inte visat någon tendens att vara blyg och killarna ska vara hos mina föräldrar som dem känner väl. Det ska nog gå bra!
Nej, nu ska jag sätta mig och äta lite frukost medan det är lugnt. Stora killen tittar just nu på tv och minstingen sover fortfarande, vilket är ovanligt. Bäst att passa på att få äta i lugn och ro.

Önskar er en trevlig fredag och en mysig fjärde advent!

Kramar


Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer: