onsdag 16 december 2009

.Afrodans

Jag har länge försökt kommit igång att träna, men lyckas visst inte få till det ordentligt. Tycker alltid att jag har en massa ursäkter för att slippa gå iväg. Visst, vissa veckor har jag kommit iväg flera kvällar, men sedan veckan efter blir det inte ett endaste pass. Nåja, så kan det vara. Om man aldrig har tränat förut så är det inte så lätt att helt plötsligt träna regelbundet och dessutom få det att passa med barn, jobb och allt. Igår kväll gick jag dock iväg på ett pass med afro, som är dans med afrikansk inriktning. Oj vad skoj det var. Visst, jag som inte har ngn kordinationsförmåga och som dessutom inte är världsbäst på att dansa valde kanske inte det bästa passet. Faktum är att det gjorde ingenting. Stegen var inte särskilt svåra och ja om några gånger kommer nog allt att sitta. Det var bara såååå jobbigt. Mot slutet av passet visste jag inte hur jag skulle orka ta mig igenom resten och idag kan jag lova att jag känner av både rumpa och lår. Har nog aldrig haft så mycket träningsvärk i rumpan förut. Ja, det lär bli fler pass med afro, vem vet, kanske kan lära ut lite afrikansk dans sedan =)


Kramar

Inga kommentarer: