onsdag 9 december 2009

.Julblomma

Jag älskar julen! Alla fina ljusstakar, stjärnor som tindrar, tomtar, vackra blommor och ja...det är en underbar tid på året. Det finns så mycket vackert, en sådan härlig känsla. Nu är det bara snön som saknas, men vi får hoppas att den kommer till julafton i alla fall. En jul utan snö känns inte som om riktig jul, även om det inte har med det att göra.

Vår julstjärna!

Har kommit underfund med att jag borde köpa mig en krubba att ha hemma. Jag tycker att vi har fått en härlig julkänsla hemma, men jag saknar en julkrubba, en påminnelse om varför vi firar jul, vilket är på grund av Jesus födelse.

Vi tänder ett ljus i advent
Det värmer den som frusen är
Vi tänder ett ljus i advent
Det sprider ljus i vårt mörker här
Och alla som är rädda och fryser på vår jord
Dem borde få sitta vid vårt bord
När vi tänder ett ljus i advent
När vi tänder ett ljus i advent

Jag älskar den sången, tycker att den är så fin. Har ni ngn favorit julsång? Själv älskar jag Carolas sång, I denna natt blir världen ny, så fin och underbar




På tal om jul så ska jag ut med jobbet ikväll och äta julbord samt spela bowling. Det ska bli så skoj. Blev väldigt glad när dem hörde av sig och frågade om jag ville följa med. Känns skönt! Hoppas på en trevlig kväll även om det var ett tag sedan jag jobbade nu. det värsta är väl att jag är ingen höjdare på bowling, men det finns nog fler än jag som inte är det får vi hoppas.

Ha en fortsat trevlig onsdag!
Kramar

3 kommentarer:

Carolina sa...

Hej! Du var med i en utlottning om en valfri body/tröja från Babykungen för några dagar sen, nu tänkte jag bara tipsa om att idag så är Babykungen återigen sponsorer och du har en ny chans att vinna om du vill vara med! ;)

Carolina sa...

Hej! Du var med i en utlottning om en valfri body/tröja från Babykungen för några dagar sen, nu tänkte jag bara tipsa om att idag så är Babykungen återigen sponsorer och du har en ny chans att vinna om du vill vara med! ;)

Vickie sa...

Älskar också den carola sången, får gåshud av den varje gång. Kram kram