tisdag 22 december 2009

.Stockholm in christmas

Ja vi har som sagt varit två dagar i Stockholm nu och har haft det såååå underbart! Vi åkte i söndags eftermiddag, lämnade barnen hos mina föräldrar och åkte sedan i snöoväder upp mot huvudstaden. Efter att ha checkat in på hotellet vi bodde på, Best Western Carl Gustaf på Stureplan, så det var verkligen centralt, så tog vi en taxi till Medborgarplatsen där vi hade bokat bord på en Thailändsk restaurang. Mums, det var verkligen gott och mätt blev man. Vi åt sallad och någon slags soppa till förrätt, sedan tog jag oxfilé på chilitäcke till huvudrätt och sedan mangoglass till efterätt. Till det drack vi varsitt glass med rött vin. Vilken underbar kväll, bara mannen min och jag utan barn som stör. Det var ljuvligt! Resten av kvällen spenderades på hotellet, med lite godis, en bra film och ja......=)
Gårdagen var minst lika underbar om inte bättre. Efter en god frukost gick vi runt på stan och shoppade dem sista julklapparna samt köpte lite till oss själva. Jag hittade en kort jeanskjol på Only som satt snyggt, så den fick det bli. Köpte även en matchande skjorta på MQ som passar både jeans och snyggbyxor. Ja, det är kul när man hittar kläder som man fastnar för på en gång. Nu är det bara ett par nya snygga skor som behöver inköpas, men det får bli i mellandagarna. När vi var klara med shoppingen och hade fått i oss ngt att äta så gick vi och såg filmen Avatar på 3D. Wow! Vilken fantastiskt bra film och vilken upplevelse det var att se den i 3D. Den kan jag rekommendera starkt! Jag trodde inte att den skulle vara så bra, men den var kanon!
Ja, när filmen var slut gick vi tillbaka till hotellet för att snygga till oss lite och sedan tog vi en lång promenad till Djurgården där vi avnjöt en god middag på en restaurang innan det slutligen var dags för avslutningen på dagen, Carolas julkonsert. Vilka dagar, är så nöjd och vi har haft det så mysigt tillsammans. Carolas julkonsert var guld, grymt bra och vilken röst hon har.

Ja och nu är man hemma igen tillsammans med mina små vildar och jag njuter av att få vara hemma. Jag älskar mina två vildar så mycket och det värmde i hjärtat när jag fick se dem igen. Har saknat dem en del även om jag visste att dem hade det bra hos mormor och morfar.
Nu ska jag nog ta och sätta lite fart så jag får ngt gjort idag och slipper vara uppe till klockan tolv. Hade gärna åkt och shoppat med en vän som hörde av sig, men det får vi ta en annan dag. Förresten, när jag kom hem låg det ett paket ifrån Wish Design som nu hade kommit. Jag blev överlycklig, kul att det hann komma till jul. Då har jag ett nytt snyggt halsband oxå.

Ha det gott allesammans!
Kramar

4 kommentarer:

AnnieeG sa...

Härligt att läsa att ni verkar ha det så mysigt tillsammans! Om jag å M får barn i framtiden hoppas jag att vi också kommer ta tid för varandra som vuxna, får ågren när jag hör om folk som inte kan lämna barnen förrän de är 18, typ :-)

Hoppas ni får en fin jul!! Kram Johanna

Irené sa...

Åt ni på Orkidé eller tog ni er till Koh Phangan? Nyfiken =)

Mrsfunky sa...

Till Irene: Vi åt på Orkidé och var väldigt nöjda med maten, så gott. Har du ätit där ngn gång? Önskar dig en toppenmysig jul och ett gott nytt år. Kram / Louice

Till AnnieG: Ja, det är härligt att få komma bort ensam med mannen utan barn. Det behöver man verkligen. Dels för egen skull, men jag tror att barnen oxå mår bra av att lämnas bort ngn gång ibland. Jag kan verkligen rekommendera tid till varandra om ni ngn gång skaffar barn. Ta hand om dig nu och hoppas du får en mysig jul och ett gott nytt år.
Kramar / Louice

Irené sa...

Hejsan,

jo där har vi ätit. Då var ni bara ett stenkast ifrån bostad =)