onsdag 2 december 2009

.Tandläkarbesök och frysta bildörrar

Skulle till tandläkaren imorse kl halv nio. Halv åtta ringer dem och frågar om jag kan komma lite tidigare och visst, det kunde jag ju. Ut för att starta bilen så den hann bli varm, vad händer då? Jo jag får inte upp bildörren och när jag äntligen får upp bildörren så kan jag inte stänga den igen. Grrr, blev inte så värst glad. Fick tillslut igen dörren och kunde ta mig in till Örebro. Väl framme kommer jag inte ut ifrån bilen, får inte upp dörren på förarsidan. Jag får klättra över till passagerarsidan där vi har en stor barnbilstol och försöka komma ut där, vilket gick bra. Ett litet problem återstod, jag fick då inte igen den dörren heller. Ja, som ni förstod så kom jag inte så mkt tidigare till tandläkaren samt att bilen fick stå upplåst med öppen dörr.
Väl hos tandläkaren gick det bra, inga hål! Yes! Kändes skönt, lite tandsten som dem tog bort, men värre än så var det inte. Känns skönt att det är ett år kvar till nästa gång.
När jag kom tillbaka till bilen gick fortfarande inte bildörren att stänga, gissa om jag blev arg. Ringde mannen, men vad skulle han kunna göra =) Jag lät bilen stå och gå ett tag och sedan efter några minuter på tomgång så var bilen varm och dörren gick att stänga och jag kunde åka hem. Vilka bekymmer, det borde inte kunna hända på en sådan ny bil, men jodå. Mannen ringde sedan och beställde servicetid så nästa tisdag skulle den tydligen in. Hoppas dem fixar det så det slipper hända igen.
Har även hunnit med rim och ramsor med L på förmiddagen. Han tycker det är så roligt och skrattar och har sig. Därifrån gick vi sedan direkt till Pingstkyrkan och öppna förskolan där vi åt lunch, ris och kycklinggryta. Såååå gott! Ja och sedan hem och lägga lilleman och nu är det snart dags att hämta huliganen ifrån dagis. Dagarna rullar på!
Ska gå och kolla igenom dagens post innan jag hämtar N.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kramar

2 kommentarer:

Syster Elin sa...

Ja det där med frysta bildörrar kan man bli galen på!! Och såklart att det alltis ska hända när man har en tid att passa och är lite stressad redan från början! Skönt att det löste sej iaf :-)
Kram

Mrsfunky sa...

Till syster Elin: Ja det är inte kul när det händer, men det gick ju bra trots allt. Hoppas att du får en underbar fredag och en skön helg! Kram