måndag 7 december 2009

.Vidareutbildning?

Har suttit nu på eftermiddagen och kollat på en massa vidareutbildningar inom vård och hittat en del intressanta utbildningar. Jag har i alla fall bestämt mig för att vidareutbilda mig inom barn - och ungdom, men har nog tänkt att jag ska jobba ett tag först. Har nu varit hemma i snart tre år, så det känns som om jag borde jobba ett tag innan jag går på en utbildning, även om jag gärna skulle kunna tänka mig att söka in redan till nästa höst. När jag var färdig sjuksköterska jobbade jag nio månader på barn-och ungdomskliniken i Örebro och det var det roligaste jag har gjort. Jag brinner för det och vill inget hellre än att jobba med barn i framtiden. Sedan om det blir dem små neonatal eller om jag vill jobba med alla åldrar, det vet jag inte ännu. Det tror jag man får pröva sig fram och känna efter lite. Barn är så underbara och dem är härliga att ha som patienter, ärliga och oftast glada och skojfriska. Visst kan det vara svårt ibland att se svårt sjuka barn och man kanske inte alltid förstår varför vissa barn måste lida, men det är ändå så underbart! =)
Nåja, det är ett tag kvar. Jag börjar jobba igen i april och sedan får vi se hur det blir, om jag söker till hösten eller inte.
Spännande!

Idag har det varit en riktig slappardag. Vi har bara varit hemma och gjort ingenting. Visst, några maskiner tvätt har tvättats, men mer än så har vi inte gjort. Ganska skönt att ha sådana dagar ibland. Har skrivit lista på vad som ska köpas till julgodisbaket, så det kanske blir en sväng till affären ikväll om mannen kommer hem skapligt, men det återstår att se.
Skulle egentligen ha åkt och hälsat på Fru Thure idag och hennes lilla prins, men det har varit så mycket nu, så jag känner mig lite seg. Ska dit en dag nästa vecka istället och det ser jag framemot. Så mysigt med små bebisar, bara snosa och gosa med dem.
Nej, nu ska jag nog ta och sätta mig en stund och läsa lite för killarna. Det brukar uppskattas.

Ha en fortsatt trevlig måndag!

Kramar

1 kommentar:

Carolina sa...

Nu är vinnaren av lucka 7 dragen och publicerad - kika in och se om det var du som vann ett par Crocs Original?!