tisdag 15 december 2009

.Snön ligger vit om taken

....endast tomten är vaken.
Ja det är underbart att vakna och se att det är vitt ute. Det är härligt med snö, jag älskar det! Hoppas nu bara att det kan få ligga kvar tills jul, det vore skoj! En vit jul är det bästa som finns, utan snö ingen riktig jul =)
Idag blir det en hemma dag. Skulle egentligen ha åkt in till Katrineholm för att hälsa på goda vänner, men med tanke på vädret och att det fortfarande vräker ner snö, så valde jag att stanna hemma. Dessutom så ska vi till Katrineholm på lör igen, så då tyckte jag inte att det var nödvändigt att åka idag.
Har slängt ihop två kavringar nu på morgonen. Har aldrig gjort det förut, så jag hoppas verkligen dem blir bra. Var hemma hos mina föräldrar häromdagen och då hade pappa bakat så goda kavringar och jag tänkte att då ska jag väl oxå kunna klara av det. Hoppas nu bara att dem blir lika goda.
Nej, nu ska jag ta ut brödet och sedan ska jag ta och röja lite här i köket. Det ser hemskt ut. Leksaker överallt =)

Hoppas ni får en underbar tisdag!

Kramar

Inga kommentarer: