söndag 27 december 2009

.Pulkaåkning och god mat

Har tillbringat nästan hela dagen hos goda vänner i Hallsberg. Åkte dit efter frukost och var inte hemma förrän klockan var nästan fyra. Vi har haft en väldigt trevlig och mysig dag tillsammans. Vi började med lite kaffe och bulle och sedan efter det tog männen med sig dem tre stora killarna och gick ut och åkte pulka. Mycket uppskattat! Jag och E var hemma tillsammans med dem två små och fixade då även maten så den var klar när dem kom tillbaka ifrån pulkabacken. Det blev lasagne till lunch och det uppskattades visst av alla åldrar. Jag tror att alla åt som aldrig förr. Efter det blev det mer kaffe samt lite kolatårta och grädde! Mums!
När vi skulle åka hem igen ville N som vanligt inte med hem så det fick bli påklädning under skrik, tråkigt, men vad gör man. Han älskar att leka med sin kompis E och alla hans leksaker, speciellt med hans Tomaståget som han har i både Brio och Duplo. Hm, då vet man vad man ska köpa till N när han fyller snart.
Ja och nu är det redan kväll och det är snart dags att tänka på kvällsmaten. Det går i ett känns det som, men dagen har varit väldigt mysig!

Imorgon är det vardag igen och förhoppningsvis så ska inte mannen min jobba då, får hoppas på det bästa. Eftersom han är själv så är det inte alltid så lätt för honom att vara ledig, men som sagt, vi får tro på det bästa =)
Nej, nu ska jag nog gå och sätta mig med en bok framför kakelugnen och sedan blir det nog till att spela lite mer tv-spel, Super Mario. Skojsigt värre!

Ha en fortsatt trevlig kväll allesammans och må så gott!
Kramar

Inga kommentarer: